Gepubliceerd op: donderdag 19 september 2024

“Beste jongeren! Vorig jaar zijn we de weg van de hoop ingeslagen richting het Grote Jubeljaar door na te denken over de woorden van Sint Paulus: ‘Verheug u in de hoop’ (Romeinen 12,12). Om ons voor te bereiden op de jubileumbedevaart van 2025 kunnen we ons dit jaar laten inspireren door de profeet Jesaja, die zegt: ‘Zij die op de Heer hopen… zullen rennen en niet moe worden’ (Js 40,31).” Dat schrijft paus Franciscus in zijn brief over het thema van de Diocesane Wereld Jongeren Dag.

Op het hoogfeest van Christus Koning van het Heelal, zondag 24 november, verzamelen alle jongeren ter wereld zich rond hun bisschop. Daarom heet deze dag Wereld Jongeren Dag. Op deze 39ste WJD komen wij in het Aartsbisdom Utrecht bij elkaar in Arnhem, om daar samen met kardinaal Eijk ons voor te bereiden op het Jubeljaar 2025.

Het programma voor deze dag ziet er als volgt uit:

• 11.30 uur Eucharistieviering met kardinaal Eijk
  • 13.00 uur Lunch, wordt verzorgd
  • 14.00 uur Lezing door kardinaal Eijk
  • 15.00 uur Actief uitje in het centrum van Arnhem
  • 17.00 uur Aanbidding & biechtgelegenheid met kardinaal Eijk, vicaris Pauw, pastoor Tuan en kapelaan Gauthier de Bekker
  • 18.00 uur Maaltijd
  • 19.00 uur Einde

Locatie: Steenstraat 7, 6828 CA Arnhem

Kosten: € 10 (contant of Tikkie)

Parkeren: Parkeren bij de kerk is niet mogelijk. Zoek dus even zelf een parkeergarage als je met de auto komt. (Parkeergarage Musis ligt het dichtstbij en is open, meer info: binnenstadarnhem.nl/vervoer-parkeren/.)

Jongerenwerker Sarah Mijhad: “Kardinaal Eijk en het JA team kijken heel erg uit naar deze dag. Ben je er ook bij?! Geef je dan snel op via onderstaand aanmeldformulier, zodat wij weten hoeveel jongeren er komen. Aanmelden kan tot 18 november.
Via WhatsApp en Instagram krijg je de laatste informatie over deze dag. Stuur een mailtje naar jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl als je toegevoegd wilt worden aan de WhatsApp verzendlijst of als je vragen hebt.”

Foto: Wandeling bij San Sebastian over de Camino (Spanje), fotograaf: Ramon Mangold

Aanmeldformulier

Leeftijd:
    <18>18

Als je je aanmeldt, gaan we ervan uit dat je mee-eet. Is dit niet het geval, vermeld dit dan hieronder even bij Overige opmerkingen. Bij voorbaat dank. #geenvoedselverspilling!

Op de dag zelf zullen er door een fotograaf foto’s worden gemaakt.
    Deze beelden worden gebruikt ter promotie van activiteiten binnen het Aartsbisdom Utrecht (denk aan bisdomblad Op Tocht, Instagram, website).
    Heb je er bezwaar tegen dat jij op beeld staat? *
    NeeJa

* Deze velden zijn verplicht